Foto: Ruud de Vreeze

Met reclameproducten van Hendrix Belettering spat je bedrijfsnaam van de gevel, auto en beurswand. Voor eigenaar Jack Hendrix en zijn multidisciplinaire team is geen vraag te gek. Dankzij een combinatie van ambachtelijke vakkennis, moderne apparatuur en verrassende ideeën weten ze keer op keer te verbazen. Alles onder één dak: van de eerste schetsen tot productie in eigen werkplaats en montage.

Tekst: Wesley Hegge

Lichtreclame, carwrapping, fotowanden, gevelbelettering, beachvlaggen, kleding. Eigenaar Jack Hendrix doet een greep uit het aanbod. “Praktisch alles op het gebied van reclame en belettering leveren we. We houden van uitdagingen waarin we onze creativiteit, inventiviteit en ervaring kunnen gebruiken.”

Totaalpakket
Hendrix Belettering heeft werkelijk alles in eigen huis om bedrijven zichtbaar te maken. Dat is onder andere te zien bij Sous Fresh in Venlo. Sous Fresh staat voor dagverse inspiratie en betrouwbare levering van de allerbeste groente en fruit aan de gastronomie in Centraal-Europa. Altijd op zoek naar nieuwe soorten, smaken, concepten en toepassingen; de culinaire sparringpartner van professionele koks die méér willen met groenten en fruit. Hanneke Finken van Sous Fresh is verantwoordelijk voor de marketing en de ontwerpen. Jack: “We hebben twee opleggers en een DAF truck mogen voorzien van een full colour print. Het resultaat spreekt voor zich! Voor dit prachtige bedrijf hebben we verder lichtreclame, wandprints, vlaggen en beursstands gerealiseerd.”

Als Weerter ondernemer is Jack blij met het vertrouwen van Sous Fresh en andere Venlose ondernemers. “We verbreden het werkgebied van Midden- naar Noord-Limburg. In onze dienstverlening gaan we een stuk verder dan anderen. Niet alleen in uitvoering, maar vooral meedenken in nieuwe ideeën.”

Ambacht
Hier toont zich de ware ambachtsman die Jack is. “Ter plekke aan tafel met de klant begin ik vaak met een schetsje. In samenspraak met de klant komen we vervolgens tot een concept. Iets kan grafisch nog zo mooi zijn, maar je hebt in de praktijk te maken met technische zaken. Neem bedrijfswagens: je hebt te maken met lijnen en vormen. Daar moet je over nadenken in je concept.” Dat is tevens de kracht van Hendrix Belettering: oplossingen zoeken voor technische uitdagingen. “Bijvoorbeeld bij lichtreclame. Hierbij komt het ambacht weer om de hoek kijken. Als je een logo of bedrijfsnaam voor de gevel van een bedrijf maakt, moet je naast de vormgeving nadenken over technische aspecten. De constructie van de lichtbak kan al gauw een paar honderd kilo wegen. Je moet dus goed berekenen of de constructie het kan dragen.”

Het zijn behoorlijke uitdagingen. “Dat is me wel toevertrouwd”, zegt Jack, die meer dan vijftien jaar ervaring heeft. “Ik voel me eerder techneut dan directeur. Ik zoek snel naar oplossingen. Het gave is: als de reclame gemonteerd is en je hebt een traject afgelegd om tot het allerbeste resultaat te komen, dan is de klant supertevreden. Zijn logo spat echt van de gevel af.”

Moderne machines
Hendrix Belettering ontwerpt, produceert en monteert alles in eigen beheer. “Daardoor bieden we scherpe prijzen. We maken de reclameproducten in onze eigen werkplaats. Doosletters en  frames van de lichtreclame worden met de hand gemaakt. De ledverlichting en transformatoren zijn altijd van premium kwaliteit. Lichtreclame is bij ons bovendien leverbaar tussen drie en vier weken. Dat is ongekend snel.”

Het is de combinatie van de ambachtelijke aanpak en moderne machines waardoor steeds meer bedrijven voor Hendrix Belettering kiezen. “Dankzij de latex printer kunnen we binnen een uur monteren. De aanschaf daarvan is een grote stap vooruit geweest. Verder hebben geïnvesteerd in een CNC freesmachine van 3 bij 1,5 meter en een lasersnijmachine van 3,5 bij 1,5 meter voor het frezen van kunststoffen.”

De groei van het bedrijf zet door. “Van een zzp’er die een logo op de auto wil tot een onderneming met wagenpark van vierhonderd stuks full carwrap, we zijn het juiste adres voor beide bedrijven.”

www.hendrix-belettering.nlwww.sousfresh.com