Lidy Rutten, parkmanager Ondernemend Venlo

Vertel eens een keer over jezelf’, was de opdracht voor deze column. ‘Daar is een column voor. Wat maak je mee en bespreek je tijdens een bezoek aan een ondernemer?’ Hier begeef ik mij natuurlijk op glad ijs. Ik wil niemand tekortdoen of ook maar iets van schade toebrengen. Wat ik met een ondernemer of overheidsinstantie bespreek, is vertrouwelijk en dat moet ook zo blijven.

Waar ik wel over kan vertellen, zijn de incidenten die recentelijk plaatsvonden op Noorderpoort en Trade Port West plaatsvonden. Beide keren werd ik door een ondernemer gewaarschuwd. Ik neem dan contact op met leden van de Veiligheidsregio Limburg-Noord (VRLN), waarmee we een fijne en goede samenwerking hebben. Zij ondernemen actie en houden contact met mij. Ik informeer – indien nodig – de ondernemer(s) en als er een vraag komt vanuit een bedrijf, stem ik dit af met de VRLN en probeer ik het op te lossen.

Doe ik het goed op deze manier? Als mijn kennissenkring vragen van collega’s krijgt als ‘Jouw contact regelt dit toch wel?’ en ‘Zij zorgt er toch voor dat wij veilig zijn of niet?’, dan zeg ik: “Natuurlijk komt het goed!” Het bestuur, de ondernemers en werknemers op de bedrijventerreinen van Ondernemend Venlo hebben het volste vertrouwen in Parkmanagement. Dit is ook een van de redenen waarom er met mij contact opgenomen wordt.

Ellie Lust bezocht ons in juni tijdens de Dag van de Veiligheid, die door Ondernemend Venlo, Rabobank en Interpolis georganiseerd werd. Zij vertelde dat de reden dat er geen 112 gebeld wordt, maar rechtstreeks contact wordt opgenomen met de wijkagent of met Parkmanagement, veiliger en anoniemer voelt. Je legt immers de verantwoordelijkheid bij een ander.

Ik denk dat er nog een reden is: vaak weet men niet direct waar men moet zijn. Is het wel een noodgeval en wat is het nummer van de politie ook alweer (0900-8844)? Ik sta meestal onder de direct-dial toets…. en dan komt het goed.

Lidy Rutten, Parkmanager
info@parkmanagementvenlo.nl | ondernemendvenlo.nl/parkmanager