Timing Uitzendbureau is een unieke personeelsdienstverlener, gespecialiseerd in uitvoerend werk. Voor het uitzendbureau is het geven van fase C-contracten (onbepaalde tijd) aan flexkrachten namelijk eerder regel dan uitzondering.
Director mkb-new business Richard Sanchez: “In deze arbeidsmarkt bieden we graag perspectief aan onze werknemers en hierdoor lopen onze klanten minder ondernemersrisico. Daarmee hebben we een sterk onderscheidende factor te pakken tegenover andere uitzenders.”
Al ruim 26 jaar richt Timing Uitzendbureau zich op het gebied van uitvoerend werk. Director mkb-new business Richard Sanchez: “In principe zijn we gespecialiseerd in al het ‘doenwerk’, in functies tot en met mbo+-niveau. Onze focus ligt voornamelijk op werk in de productie, logistiek, schoonmaak en in callcenters. Daarnaast hebben we kantoorfuncties, zoals logistiek planners. Timing vertegenwoordigt een grote groep hardwerkende mensen; hier zijn we groot mee geworden. We hebben ruim 25.000 flex- en payrollkrachten aan het werk. Inmiddels behoort Timing tot de top drie grootste uitzendorganisaties in Nederland en daar zijn we trots op.”
Vestiging in Venlo
Timing Uitzendbureau is sinds eind 2016 ook in Venlo gevestigd, de huidige locatie bevindt zich aan het Nedinscoplein. Sanchez heeft als director mkb-new business zuidoost de Venlose tak van Timing Uitzendbureau van de grond laten komen en de naam Timing een begrip gemaakt in de regio: “We zijn met een tweetal medewerkers gestart in een klein kantoor aan de Kaldenkerkerweg. In ruim vijf jaar tijd zijn we uitgegroeid tot een gerenommeerde speler in de Venlose markt met een grote diversiteit aan mkb-opdrachtgevers. Ons team bestaat uit zes interne medewerkers en vijftien collega’s die inhouse bij bedrijven werkzaam zijn. Met onze voortvarende resultaten hebben we in deze regio een behoorlijk marktaandeel weten te vergaren.”
Sanchez weet waar Timing het succes aan te danken heeft: “Onze onderscheidende factor is dat we een fullserviceprovider zijn: we kunnen inhouse- tot en met EU- en mkb-vraagstukken invullen. De kracht van ondernemerschap zit bij Timing in het DNA en wij geloven ook in het ondernemerschap op locatie van onze werknemers. Het is niet u vraagt, wij draaien, maar gezamenlijke verantwoordelijkheid speelt een grote rol.”
De belofte
Timing besteedt veel aandacht aan de persoonlijke ontwikke-ling van flexkrachten. Sanchez: “We zijn proactief in het bieden van opleidingen voor onze flexkrachten en willen hun toekomst verbeteren. Hiervoor hebben we onze handen ineengeslagen met lokale opleiders.” Het uitzendbureau heeft één duidelijke belofte: ‘Altijd werk!’. “Wij staan ervoor om voortdurend werk te hebben voor flexkrachten. Om aan hen meer baanzekerheid te geven, bieden we daar waar behoefte is structureel en veel vaker dan gebruikelijk is in onze business vaste contracten (fase C) aan. We zijn dus geen traditionele uitzender die alleen flexcontracten (tijdelijke contracten) verstrekt. Zo bieden we flexkrachten extra perspectief, want met dit contract kunnen ze bijvoorbeeld een hypotheek of lening aanvragen en bovenal hebben ze hiermee meer baanzekerheid. Voor klanten is deze contractfase ideaal, omdat wij als uitzendbureau de risico’s zoals (langdurige) ziekmelding op ons nemen. En als zij in de tussentijd besluiten een werknemer op eigen contract te willen overnemen, maken wij dat mogelijk.”
Ambitie
Hoewel Timing de afgelopen jaren aardig aan de weg heeft getimmerd, wil het bedrijf nog meer doelstellingen behalen. Sanchez: “Het is onze ambitie om uit te groeien tot de meest gewaardeerde flexregisseur van Nederland. Dit gaan wij niet alleen met onze collega’s, maar uiteraard ook samen met onze flexkrachten mogelijk maken.”
Sanchez wil benadrukken dat het uitzendbureau geen ‘handjes’ levert, maar mensen: “Dat zie en voel je in alles wat we doen. We willen klanten uitstekend bedienen en flex- en payrollkrachten aan een beter leven helpen. Voor veel flexkrachten is uitzendwerk een eerste stap in hun carrière en ook een opstap naar een vaste baan. Wij geloven in de kracht van deze doeners en maken ons hard voor de waardering van uitvoerend werk. Deze doelgroep wordt in de regel vaak ondergewaardeerd, terwijl deze groep de motor van onze economie draaiende houdt.”