Fotografie: Jean-Paul Kuit

Schoonmaak, glasbewassing, tuinonderhoud, bouwservice en catering. Cabooter Facility voorziet in facilitaire dienstverlening op maat. Dankzij een succesformule op het gebied van schoonmaak en onderhoud timmert het Venlose bedrijf hard aan de weg. Totaalontzorging, zodat ondernemers zich op hun core business kunnen richten.

Cabooter Facility heeft naam gemaakt binnen en buiten de regio. “Volgend jaar vieren we ons tienjarig bestaan”, zegt mede-eigenaar Jeroen Stevens. “We hopen binnenkort de honderdste medewerker aan te mogen nemen.”

Het begon allemaal toen hij bij Hans Cabooter (CEO van de Cabooter Group Venlo) als bijbaantje de tuin onderhield. Actief in logistiek en bedrijfsonroerendgoed vatte Cabooter het idee op om samen een schoonmaakbedrijf te beginnen. “Een prachtige kans natuurlijk, die ik met beide handen heb aangegrepen. Het eerste jaar maakte ik zelf in de ochtend schoon, in de middag runde ik de bedrijfskantine en later op de dag stond ik buiten de hagen te snoeien.”

Totaalpakket
René Halferkamps kwam anderhalf jaar geleden het bedrijf binnen, na twintig jaar bij een internationale horeca groothandel gewerkt te hebben. “Door het zakelijke contact is op een gegeven moment de vraag gekomen of ik interesse had mede-eigenaar te worden, omdat hij plannen had uit te breiden met een vestiging in Roermond. Vanuit die locatie bestrijken we nu een gebied dat tot in Sittard-Geleen reikt.”

Samen geven Jeroen en René leiding met een duidelijke visie: het aanbieden van een totaalpakket en snelle, heldere communicatie met opdrachtgevers. Binnen dat totaalpakket is schoonmaak de kern. Algemene schoonmaakwerkzaamheden, periodieke werkzaamheden, verzorging van sanitair en het leveren en onderhouden van materialen en dispensers. Daarnaast biedt Cabooter Facility een groot aantal aanvullende schoonmaakdiensten zoals glasbewassing, vloeronderhoud, opleveringsschoonmaak, gevelreiniging en reiniging van zonnepanelen.

Maximale ontzorging
Als totaalontzorger gaat Cabooter Facility verder dan alleen schoonmaak. Jeroen: “We beschikken over een eigen bouwservice. We verzorgen diverse kleine en grotere opknapwerkzaamheden aan gebouwen. Verder hebben we gediplomeerde schilders in dienst. Om ook het groen rond bedrijven, scholen of instellingen piekfijn in orde te houden, hebben we een hovenier. Hij voorziet in het aanleggen van tuinen, grasmaaien en het vervangen van planten. Ook reiniging en onderhoud van bestrating, daken en parkeerterreinen is voor hem geen probleem.”

Ook de verzorging van de innerlijke mens wordt niet vergeten. René: “Onze catering is veelzijdig. We verzorgen op diverse locaties de bedrijfsrestaurants. Inmiddels bekend in Venlo is onze eigen broodjesservice. We leveren broodjes voor bijvoorbeeld vergaderingen, bijeenkomsten en lunches. Dat kan uitgebreid worden tot een buffet, walking dinner of barbecue. Dat is maatwerk. Maar ook het reinigen en bijvullen van koffiemachines en gastdames op locatie kunnen we regelen.”

Dienstverlening met een glimlach
Door de jaren heen heeft Cabooter Facility een gevarieerde klantenkring opgebouwd. Jeroen: “Van de notaris tot fabrieken en alles wat er tussen zit, zoals VvE’s, overheidsinstellingen en recreatieparken.” Goed opgeleid personeel is de grootste kracht, benadrukt hij: “Ze werken met veel plezier voor onze opdrachtgevers en verlenen hun diensten altijd met een glimlach. Daar zijn we best wel trots op. Bij verschillende klanten komen we al sinds het begin.” Om te zorgen dat de werkzaamheden voldoen aan de hoogste eisen, worden de medewerkers door middel van cursussen voortdurend bijgeschoold. Jeroen: “Als voorwaarde stellen we bovendien dat ze Nederlands kunnen in taal en geschrift. Verder is het belangrijk te noemen dat we bij elke nieuwe opdrachtgever de juiste medewerker zoeken. Dat draagt bij aan een vertrouwde relatie.”

Mocht er iets zijn, dan verloopt de communicatie van de opdrachtgevers rechtstreeks met Jeroen of René. “We zijn nauw betrokken, staan met regelmaat zelf tussen de mensen op de werkvloer en steken onze handen uit de mouwen. We nemen altijd zelf de telefoon op en zorgen direct voor een oplossing. Dat is kwaliteit en service op topniveau.”

www.cabooterfacility.nl